Bröllops Magasinet

Har köpt nya nummret av Bröllops Magasinet,
heeela 390sidor.. Det gillar jag :-)
Har suttit och bläddrat lite i den och det är en mkt bra tidning.
kanske inte det billigaste.. kostar 89kr.
Men den innehåller allt, massa brudklänningar, smycken,
ja allt som man kan önska sig. Finns även bilder på olika
jättefina cup cakes, svårt att bestämma sig,
Dessa söta bakverk eller en vanlig traditionell bröllopstårta..Hmm???
Min m2b har även lagt fram förslag på att ha ett s.k tårtbuffé
med olika sorters tårtor. Och då kan man ju faktiskt
be några av sina nära och kära att få äran att baka en tårta :-)
Blir som en överraskning för oss då vi inte vet vad/vilken tårta
dem bakar... Kan va en idé!!!
Förra sommaren va vi på ett bröllops där em hade 5 olika
tårtor och det va uppskattat, dock får man nog räkna att det går åt lite mer
eftersom gästerna då smakar av flera stycken.






Hittat en riktigt snygg frisyr också, som jag verkligen fastnat för.
Riktigt snygg enligt mig =)
Ska maila den till min frisör och se va hon säger.
Dock behövs det en massa löshår men första paketet är beställt
och ska hämtas senare idag, får se om det räcker eller om jag
måste beställa hem ett paket till.






Kommentarer
Postat av: Malin

Kikar in via bröllopstorget, fin blogg du har!

Vi gifte oss i sommar och vi hade tårtbuffé och det va mkt uppskattat så jag tycker absolut att ni ska köra på det om ni nu vill det.

Vi hade inte bara tårtor utan lite choklad, småkakor osv.. som jag skrev tidigare. Mkt uppskattat :-)



Gillar ditt val av frisyrer, jättesnygga!

Lycka till med planeringen och Grattis till det kommande bröllopet. Passa på att njuta på ER dag!

kramar Malin

2009-11-04 @ 20:06:33
Postat av: Annelie

Men gud vilken bra ide! Men tårtbuffe, och se ber man nära och kära göra tårtorna. Billigt och bra.

Frisyrer älskade jag... Åå vad jag längtar till den stora dag vi har ju samma dag du och jag.. =)



Kram Annelie

2009-11-05 @ 15:36:20
URL: http://sportbiskvi.blogg.se/
Postat av: Marie

Köpte också den tidningen i helgen! Jättemycket inspiration! :)

2009-11-05 @ 18:14:48
URL: http://mrsmarie.blogg.se/
Postat av: Fru Ahlström

Vilken idé med tårtbuffé, är ju helt perfekt om man nu som jag har allergier i familjen!

Såg förresten på Leila idag och hon gjorde en bröllopstårta, dock lär jag nog inte göra den själv. Vet inte om tiden räcker till men som du skriver man kan ju alltid hör med sina nära och kära :-)

2009-11-08 @ 21:57:52
Postat av: Katja

Såg lite bilder på tårtbuffé någonstans och det såg faktiskt väldigt charmigt ut, sen så var jag för många herrans år sedan på nåt fik i Göreborg med tårtbuffé, så mycket tårta man bara orkar äta och kaffe för 70 kr tror jag. Och tårtorna var så fina, riktiga kreationer! Absolut en bra idé :-) Ska ni beställa en själva också och ha brudpar på eller skippar ni brudparet?

2009-11-12 @ 20:25:22
URL: http://giftassugen.blogg.se/
Postat av: Julibruden

Självklart vill vi ha en tårta med brudpar på, den blir nog till och beställa. Om vi nu kör på tårtbuffé, det är inte klubbat än ;-)

Säg gärna till om du hittar dem där bilderna igen, alltid kul med inspiration =)

2009-11-14 @ 12:40:19
Postat av: Em

Hittade din blogg på bröllopstorget. Jättemysig blogg! Massor av inspiration :-) Tårtbuffé låter som en jättebra idé. Vill man ha cupcakes kan man faktiskt ha det som placeringskorthållare/favours ;-)

2009-11-18 @ 19:36:08
URL: http://viskafaktisktgiftaoss.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0